10 סיבות לפתוח חנות אינטרנטית ולמה היא צריכה להיבנות בקוד פתוח

זמן קריאה משוער: 3 דקות
שנת 2023 עומדת להסתיים בקרוב, אבל די ברור שגם אם תקראו את השורות האלו בעוד כמה שנים טובות – עוד תראו את העקבות האלכוג׳ליים שלה כאן. אמנם מהפכת הדיגיטל קרתה הרבה לפני 2023, אבל השילוב בין מגפה עולמית, שהשאירה את כולם בבית והכניסה הרבה כאוס, לבין פריחת הרכישות אונליין, מבהירה כי כדי לשרוד ולהצליח - עסקים חייבים להתאים את עצמם ולהיות נוכחים ברשת.
אתר חנות

 

כן, למדנו שבני אדם צמאים למגע אנושי ויש מפגשים שאין להם תחליף, אבל המציאות הפכפכה וכל שירות שניתן לספק אונליין, כולל משלוחי מוצרים – טוב יעשה אם יערך לכך וידע לספק את חווית השירות הנוחה ביותר והאנושית ביותר עבור הלקוח ברשת.

ואחרי כל ההפחדות, אפשר לראות גם לא מעט יתרונות בחנות אונליין, על פני או בנוסף לחנות הפיזית:

1. לא יוצאים מהבית
סגרים, בידודים, אנשים עם מוגבלויות, אבל לא רק… נדמה שהאנושות הגיעה לשלב חדש ביחסים שלה עם הספה בסלון והנטפליקס, תוסיפו לזה את שינויי האקלים עם הגשמים העזים והשרב, אז מי בכלל ירצה לצאת מבית בשביל קניות?

2. סניף נוסף
חנות אינטרנטית היא בעצם סניף נוסף (או יחיד) לעסק שלכם, בלי להחתים כרטיס וכפי שיפורט בהמשך, עם הרבה פלוסים נוספים.

3. פתוח 24/7
הסניף הדיגיטלי החדש שלכם פתוח מסביב לשעון, גם כשאתם נחים – הסיבים האופטיים של תשתית האינטרנט יעבדו קשה כדי להעביר את הפניות של הלקוחות הפוטנציאליים ממש עד המייל בטלפון הנייד שבכיסכם. הזמנה באתר עוקפת גם את הבדלי השעות עם לקוחות מהצד השני של כדור ארץ.

4. פוזלים לחו״ל
בהמשך לסעיף הקודם, אתר אינטרנט הוא כלי חיוני עבור מי מכם שמעוניין לפנות ללקוחות מחו״ל. העולם גדול, האפשרויות מרובות ובטוח יש איפשהו מישהו שרוצה דווקא את המוצר שלכם. אך איך ימצא ג׳ון מלונדון את יונתן מפתח תקווה אם לא יגגל ויתקל באתר היפה שלו?

5. חיסכון
החזקת עסק בישראל היא עסק יקר. עלויות של שכירות, חשבונות, שכר לעובדים, עיצוב המקום וכו׳ – כל אלה נחסכים מכם בחנות רשת.

6. אינסוף מדפים
דמיינו לכם חנות עם מרחב אינסופי שיכולה להכיל כמות בלתי מוגבלת של פריטים, מידע ומבקרים. נסייג רק שחנות אינטרנטית טובה צריכה להיות בנויה היטב, בדיוק כמו חנות פיזית, כך שלגולש תהיה נגישות לכל הטוב הזה.

7. גמישות
מעבר לגמישות המרחב, בחנות האונליין החלומית שלכם קל לעדכן מידע משתנה, בלי להדפיס מחדש את כל החומר השיווקי שלכם, בין אם מדובר בתפריט שהכנסתם בו קינוח חדש או שגיאת הקלדה בפלייר שקרתה בגלל שמישהו לא שתה את הקפה שלו.

8. אוטומציה
עוד מנפלאות האינטרנט – תהליכי ניהול הופכים לפשוטים יותר, כאשר לדוגמה לקוח משלם לאחר ביצוע הזמנה, מקבל קבלה למייל והמוצר יורד אוטומטית מרישום המלאי. איזה כיף!

9.איסוף מידע
הלקוחות שלכם הם האוצר שלכם, בתנאי כמובן שסיפקתם להם שירות טוב והגון, הם ירצו לחזור אליכם ואולי אפילו לספר לחברים. יצירת מאגר מידע אודות הלקוחות שמשאירים את פרטיהם מאפשר מחקר איכותי – אילו מוצרים מצליחים, במה כדאי להתמקד ומה לשפר. ואם הגולש הסכים לקבל פרסומים למייל, בכלל זכיתם בערוץ ישיר אל ליבו… וגם אם לא, גוגל ופייסבוק כבר יאתרו אותו בשבילכם.

10. אמינות
אולי את היתרון המשמעותי ביותר מהווה העובדה כי חנות אינטרנטית איכותית שמעוצבת נכון מציגה את העסק, מספקת מידע והמלצות מפי לקוחות אחרים ומבססת את אמון הלקוח. כיום עסק ללא נוכחות ברשת מעלה סימני שאלה אודות הלגיטימיות שלו. כן, גם הג׳חנון של רחל לשבת.

 

אם הגעתם עד הלום, בטח כבר השתכנעתם שחייבים להקים חנות אונליין, וכעת נשאלת השאלה כיצד לעשות זאת. ההחלטה הראשונה צריכה להיות האם לבנות אתר משלכם, כלומר תכנות בקוד פתוח או להתבסס על פלטפורמה מסחרית קיימת המציעה תבנית מכירתית בקוד סגור. במידה ואין לעסק בעיית תזרים וישנו תקציב פנוי שניתן להפנות לצורך בניית המשאב החשוב הזה שיוכל לשמש אתכם בעתיד – נמליץ על אתר בקוד פתוח. מדוע?

ראשית, אתר הוא נכס, וכשאתם משתמשים בדומיין משלכם אתם בעלי הבית שאוחזים בו.

יתרון משמעותי נוסף הוא הגמישות של המערכת, לעומת תבניות שעלולות להיות מגבילות: וורדפרס לדוגמה, איתה עובדים אצלינו בסטודיו היא מערכת מעולה עם אינסוף אפשרויות דינאמיות שמפתחים מכל העולם עובדים יום יום על תוספים חדשים עבורה. בעזרת מערכת גמישה כזו ניתן לעצב את חנות החלומות שלכם ללא מגבלות משמעותיות, תוך התייחסות בעיצוב לקהל היעד והטעם האישי שלכם. ועוד לפני כן לא לשכוח כמובן ששלב קריטי באפיון אתר הוא הבדיקה כיצד הגולש מגיע מנקודה לנקודה והאם הרכישה היא נוחה, לכן יש לבחון היטב את הפלטפורמה שתוכל לספק חווית גלישה טובה למשתמש.

נקודות חשובות נוספות לבדיקה הן התקשורת של האתר עם גוגל, הן מבחינת יכולת קידום אורגני, החשובה כל כך לעסק, והן אופציית התחברות לגוגל אנליטיקס כדי לנתח את הביצועים של האתר ולהסיק מסקנות.

עוד כדאי לבדוק עלות שוטפת של החזקת האתר, האם יש פרסומות באתר שלא בשליטתכם, מה אפשרויות הסליקה והאם ניתן להוסיף אוטומציה של ניהול חשבונות ומלאי, קביעת פגישות וכו׳…

 

מקווים שעזרנו לכם להחליט להפוך לבעלים גאים של חנות אינטרנטית נוצצת ומצליחה!

יש לכם שאלות נוספת? מוזמנים לפנות אלינו בכל עת, בדיוק לשם כך יש לנו אתר…

אם אתם כבר בשוונג...

לא כדאי שלפחות תקבלו ייעוץ מקצועי

לפני שאתם קופצים ראש
לג’ונגל שקיים בתחום הדיגיטלי?