עיצוב חווית משתמש

זמן קריאה משוער: 2 דקות
יצא לכם פעם להיכנס לאתר אינטרנט ולהרגיש שאתם נמצאים בחדר בריחה? האתר מבולגן, לא ברור, לא מובן היכן כל דבר נמצא ובכלל לא מצאתם את המוצר שנכנסתם לחפש באתר הזה מלכתחילה. הרגשתם שכל מה שאתם רוצים הוא פשוט לצאת ולברוח מהאתר המתסכל הזה ולא לחזור אליו? מאמינים שבטוח יצא לכם. אז למה זה בעצם קורה? איך נמנעים ממצב בו חווית המשתמש שלכם נהרסה בעקבות גלישה באתר לא טוב?

אז למעשה, עיצוב חווית משתמש נקראת בעגה המקצועית UX / UI.

מה מסמנות האותיות הללו ואיך הן משפיעות על עיצוב האתר שלכם? בואו נעשה לכם סדר.

UX – User Experience

הוא למעשה המונח הרחב ביותר בעולם חווית המשתמש וכולל בתוכו גם את ה-UI (User Interface ). למעשה, ה-UX היא חווית המשתמש כולה, על סך כל חלקיה. היא מתייחסת לשימוש בממשק אינטרנטי כלשהו. כלומר, חוויית המשתמש, מה כוללת? את פשטות ונוחות האתר, את העיצוב האינטואיטיבי והתוכן המזמין אליו גולשים, ועד יכולות המרה גבוהות ואיכותיות יותר (לקוחות ארעיים שגלשו באתר ביצעו בו פעולות שונות לאחר מכן). ה-UX הוא היכולת של המעצב לפענח את הנוסחה המדויקת עבור האתר שלכם. הוא יגרום לו להיות נגיש, ברור, מובן, נוח ואסתטי יותר. כזה שבסופו של דבר יגרום לגולש לבצע המרה ולזכור את העסק דרך האתר שלכם בחיפושים הבאים שלו.

UI – User Interface

הוא מרכיב בתוך ה-UX והוא למעשה העיצוב הגרפי באתר שלכם. ברוב המקרים, אותו מעצב גרפי שעיצב את הלוגו שלכם, את כרטיסי הביקור הניירת המשרדית וכו', הוא זה שייצור גם את העיצוב עבור האתר שלכם. חשוב לזכור, השפה הגרפית של העסק שלכם חייבת להיות אחידה, כזו שמעבירה את המסרים הוורבאליים והוויזואליים של העסק שלכם, את הערכים שלו ואת המוצרים אותם הוא מוכר. באופן הזה הגולש יוכל לראות את השפה האחידה הזו לא רק בלוגו שלכם, אלא גם באתר האינטרנט של העסק. תחשבו על המבט הראשון של הגולש באתר שלכם, התמונות, הצבעים, הכפתורים, הסדר והארגון חייבים לדבר את אותה השפה המותגית ובו זמנית להיות בולטים ומזמינים. UI כמו UX נוגע באינטואיציות של הגולשים ויוצר אינטראקציה מקסימלית איתם. בסופו של דבר המון פריטים בעיצוב האתר שלנו גורמים לחוויית משתמש טובה יותר ומשפיעים על האופן בו הגולשים תופסים את המותג ואת מוצריו. כך, בסופו של דבר חווית משתמש טובה יותר באתר שלנו תוביל להמרות גולש גבוהות יותר ולעליה בגרף המכירות.

אז אחרי שהבנו מה ההבדל בין UX ל-UI אנחנו מאמינים שהבנתם גם את החשיבות שיש בחיבור בין המושגים הללו. הם הולכים יחד, ומוטמעים האחד בשני. האתר שלכם יכול להיות מדהים ביופיו, אבל יכול להיות שהמעצב הגרפי שלכם לא מבין דבר וחצי דבר בחוויית משתמש, ולכן לאתר שלכם אין שום סיכוי להפוך למכונת ההמרות לה קיוויתם. אל תיקחו סיכונים! בסופו של דבר אנו כבעלי עסק רוצים שהנכסים הדיגיטליים שלנו יניבו עבורנו רווחים, לקוחות חוזרים וביקורות טובות.

חוויה משתמש איכותית מתורגמת בסופו של יום לפעולות שונות שהגולש מבצע באתר, בין אם זה להשאיר פרטים, לבצע חיפושים שונים ואף לבצע רכישות. לכן אל תשכחו אף פעם, יופי הוא לא הכל. מעצבים גרפים מקצועיים המומחים בחוויית משתמש בדיגיטל, לא רק ייצרו עבורכם אתר יפה, אלא גם אתר ממיר.

אל תסתבכו, אם חשוב לכם שהאתר שלכם יהיה גם מהמם וגם אינטואיטיבי וממיר – פנו אלינו.

אם אתם כבר בשוונג...

לא כדאי שלפחות תקבלו ייעוץ מקצועי

לפני שאתם קופצים ראש
לג’ונגל שקיים בתחום הדיגיטלי?