עיצוב גרפי ומיתוג

זמן קריאה משוער: 2 דקות
העסק שלכם עובד, הלקוחות מרוצים מהשירות ומהמוצר אותו אתם מוכרים. אבל עדיין, אתם לא בדיוק במקום בו חלמתם להיות כאשר הקמתם את העסק. לקוחות חדשים לא מרבים להגיע וכשאתם כבר נחשפים ומגיעים ללקוחות חדשים, אפילו כאלה שנעזרים בשירות שלכם, אינם זוכרים אתכם בעת הצורך ולא חוזרים. אז למה זה קורה? מה ניתן לעשות בנושא על מנת למנף את העסק שלכם, להגיע ליעדים אותם הצבתם וליהנות מהפירות של לקוחות חוזרים?

חשוב להבין, מיתוג העסק שלכם הוא הבסיס להכל- אבל מיתוג הוא אינו עיצוב לוגו בלבד, אלא הרבה מעבר לכך.

מיתוג מקצועי, חזק וטוב הוא למעשה השפה הערכית בה מדבר העסק שלכם- הוא אומר מי אתם, מהו המוצר המשמעותי ביותר שלכם, מה הערך שיש במוצר שלכם, מהו הערך שאתם מביאים כעסק והסיבה שבגינה יעדיפו אתכם על פי האחרים. יצירת מיתוג ושפה מותגית משמעותיים יהפכו את המותג שלכם לזכיר, בולט ומשמעותי בשוק, אל מול המתחרים השונים בתחום.
מכאן, כי תחילתו של תהליך המיתוג הוא באפיון הערכים והמוצרים עליהם מתבסס העסק. לאחר שאפיינתם את הללו, ניתן להתחיל ולפשט אותם ל"תכלס". אבל מה זה אומר? למעשה, כאן מתחיל החלק הכיפי ביותר- העיצוב הגרפי.

איך שלב העיצוב הגרפי מתחיל? המעצב הגרפי מקבל בריף הכולל את מאפייני העסק ואת מכלול התחושות וההרגשות אותן תרצו להעביר דרך העיצוב. לרוב, לאחר בחינת הבריף לעומקו וביצוע מחקר שוק, שמטרתו להכיר את התחום בו אתם פועלים, יתחיל המעצב הגרפי מעיצוב הלוגו שלכם. לאחר בחירת ואישור הלוגו, הוא ימשיך לעיצוב כרטיסי הביקור, הניירת המשרדית ואלמנטים עיצוביים נוספים. השפה הגרפית צריכה להיות זהה עבור כל פריטי העיצוב שלכם -באופן הזה תיווצר זהות גרפית, והלקוחות שלכם יזהו אתכם בכל אמצעי השיח השונים – מכרטיס ביקור ועד לאתר אינטרנט ולפרסום אחר.

אבל היי, שימו לב! לא תמיד מעצב גרפי שמומחה בעיצוב לדפוס יהיה הכי מוכשר ומתאים עבורכם לעיצוב של אתר אינטרנט. גם בעולמות העיצוב הגרפי והמיתוג קיימות התמחויות שיש להביא בחשבון. לכן, לפני שמתחילים עבודה מול מעצב גרפי, בקשו לראות תיק עבודות, התרשמו ממנו וכך תוכלו לקבל מושג על היכולות, הכישורים והביצועים. באופן הזה תוכלו לדעת לא רק מיהו המעצב המתאים עבורכם, אלא גם באילו תחומי עיצוב הוא מתמחה.

במקרה בו תרצו ותצטרכו גם עיצוב גרפי עבור פריטי דפוס וגם עיצוב גרפי לאתר אינטרנט או עבור פעילות דיגיטלית אחרת, עדיף שתמצאו מעצב שיודע לעשות גם וגם וברמה גבוהה.
למה זה בעצם חשוב? כאמור, המיתוג יוצר שפה גרפית אחת. לאחר שבחרנו שפת מיתוג מסוימת לעסק שלנו, לא ניתן לחזור אחורה. ואם כבר חוזרים אחורה, אז צריך לשנות את כל מה שעבדנו עליו עד כה. לכן, עדיף שהמעצב הגרפי שלכם שעובד אתכם מתחילת הדרך, מי שבעצם עיצב לכם את הלוגו ובנה לכם עולם גרפי עשיר סביב המותג שלכם, ידע גם להשתמש באותה השפה גם עבור אתר האינטרנט שלכם. בעולם המיתוג יש צורך לשמור על אחדות השפה הגרפית, אחדות המסרים ואחדות הנראות שלו כלפי הלקוחות. אחרת, הלקוחות עלולים להתבלבל, לא להבין ולא לזהות אתכם. אתם מצידכם עלולים לסבול מנטישת לקוחות או מחוסר המרה של הלקוחות מלכתחילה. לכן, בשביל העסק שלכם- מצאו מעצב גרפי טוב שידע לצעוד אתכם בבטחה לכל אורך תהליך המיתוג.

אם אתם כבר בשוונג...

לא כדאי שלפחות תקבלו ייעוץ מקצועי

לפני שאתם קופצים ראש
לג’ונגל שקיים בתחום הדיגיטלי?