אפיון אתרים מקצועי

זמן קריאה משוער: 3 דקות
מה החשיבות של אפיון אתרים מקצועי? בעלי עסקים רבים אינם מבינים את המשמעות והחשיבות הרבה העומדים מאחורי אפיון אתרים מקצועי. מדוע לא מומלץ להתחיל את התהליך אצל מעצב האתרים? ומה למעשה החשיבות של אפיון מקצועי? את כל אלה ועוד נסביר במאמר הבא.

אפיון אתרים הוא ללא ספק השלב החשוב והמשמעותי ביותר, בתהליך עיצוב ובניית אתרים.

האפיון הוא הלב הפועם מאחורי בניית אתר ומשפיע ישירות על מספר תחומים, בהם: חוויית המשתמש, מידת בולטות מול המתחרים שלכם וזכירות- עד כמה הגולשים באתר שלכם יזכרו אתכם ואת האתר שלכם בשעת הצורך ויידעו לחזור אליו בבוא העת.

אפיון אתרים מקצועי יתבצע על ידי מומחה לחוויית משתמש ובעל נגיעה לעולם עיצוב האתרים ועיצוב לדיגיטל. תהליך האפיון עורך כמה שלבים, אך הוא מקיף ויסודי מאוד, כך שלאחריו ניתן יהיה להתחיל לעצב את האתר שלכם.

סדר שלבי התהליך חשוב ורלוונטי, לכן חשוב שלא לוותר על אף שלב בדרך ולעבוד בצורה יסודית ובהירה:

  1. היכרות עם המותג

נכיר את המותג שלכם, אתם האנשים העומדים מאחוריו, מה החזון ומהי המטרה המרכזית לשמה התכנסנו. נבין מהו המוצר או השירות העיקריים שלכם? מי הוא הקהל העיקרי שלכם? וכמובן מהי משאלת הלב שלכם כבעלי עסק? איך הייתם רוצים לראות את האתר שלכם?

  1. ניתוח שוק והיכרות עם המתחרים

לאחר שהבנו מי אתם ומהן החוזקות של המותג שלכם, חשוב מאוד להכיר את התחרות הקיימת בשוק. מול מי אנחנו עומדים כרגע ומה יש להם להציע? נלמד מהן החוזקות של המתחרים שלכם ונלמד מהן, נכיר את החולשות שלהם ונדע להשתפר גם שם. מלבד לחוזקות וחולשות, נכיר את האתרים של המתחרים, נבין כיצד הם בנו את האתרים שלהם ויתרה מכך נלמד היכן הם טעו והיכן אתם יכולים לעשות טוב יותר! מחקר שוק איכותי כחלק מאפיון אתרים מקצועי, הוא הכרחי וחשוב להצלחת האתר. אל תתביישו בעובדה שאתם "מציצים למתחרים", תהיו בטוחים שזה חלק מהתהליך וכך כולם עובדים.

  1. הגדרת אסטרטגיה והצבת יעדים

לאחר שניתחנו מי אתם ומי הם המתחרים שלכם, הגיעה העת להציב מטרות ויעדים שיובילו אתכם ואותנו יחד להצלחה. נתכנן מהם הצעדים השיווקיים שנעשה יחד ונתכנן את סדר הפעולות הנכון שיקדם אתכם לאתר מושלם בזמן הקצר ביותר ועם התוצאה המוצלחת ביותר. כחלק משלב זה, נגדיר לוחות זמנים ריאליים ונתקדם צעד צעד להצלחה.

  1. בניית זרימת האתר והיררכיית העמודים באתר

אפיון אתרים מקצועי יכלול בין היתר עיצוב תרשים זרימה חכם של מבנה האתר שלכם. חלוקה למחלקות רלוונטיות, פריסה לעמודי תוכן ומוצרים, אודות, תיקי עבודות, סל קניות ועוד… נדאג שהזרימה בתוך האתר תהיה אינטואיטיבית ככל הניתן ותאפשר לגולשים חוויה נוחה וזורמת, כך שיוכלו למצוא בזריזות את מה שהם מחפשים ויישארו עם טעם כל כך טוב, כך שהם ישמחו לשוב ולבקר באתר שלכם במועד אחר.

  1. עיצוב האתר וחוויית המשתמש

היתרון המשמעותי שלנו ב-webthenet הוא השילוב האידאלי והחשוב כל כך של אפיון אתרים מקצועי לצד עיצוב בניית אתרים. בצורה זו תוכלו להיות בטוחים שכל האפיון שעשיתם יתממש הצורה הטובה ביותר, כי אותם אנשים לוקחים בו חלק. החל מהשלב הזה אפשר להגיד שיש מה לראות, נתחיל לקבל מושג על העיצוב, לשלוח סקיצות ראשוניות ולהבין מה אתם אוהבים, במסגרת הדרישות והעקרונות שהצבנו לעצמנו בתחילת הדרך. נתחיל לדבר בשפה של המותג שלכם ולעבור יחד אתכם את החוויה שיעבור הגולש בבוא העת. כל מסך, כל כפתור וכל תמונה, הם חלק אינטגרלי משמעותי בחוויית המשתמש ובאפיון אתרים מקצועי, כפי שעשינו יחד אתכם. נבין יחדיו מהו מקומה של כל תמונה ומדוע? מה המשמעות של לחצן או טופס להשארת פרטים, דווקא באזור הזה ועוד.

כשמגיעים לשלב בו אתר אינטרנט מקצועי ומעוצב כהלכה, הוא הדבר היחיד שחסר לעסק שלכם על מנת לפרוץ קדימה בצעדי ענק, כדאי שתפעלו נכון. בעלי עסקים רבים נוטים לחשוש מההוצאות הכרוכות האפיון אתרים מקצועי וכן בעיצוב ובניית אתרים ולכן, הם ממהרים לפנות לבעלי המקצוע הדורשים סכומים נמוכים יותר או לפלטפורמות ומערכות סגורות, המעצבות בתבניות.

החיסרון של מערכות סגורות הוא המוגבלות הקיימת שאפשרויות בעיצוביות וכן בהעברת האתר ביום מן הימים לפלטפורמה אחרת ושרת אחר. בניית אתר במערכת קוד פתוח לדוגמת WORDPRESS מאפשרת אין ספור אפשרויות עיצוביות ואפילו בניית תבנית מותאמת אישית לאתר שלכם.

Webthenet מציעים לכם אפיון אתרים מקצועי ועיצוב מותאם אישית ברמה המקצועית הגבוהה ביותר. כזו שתקפיץ את העסק שלכם למעלה ותגביר את ההכנסות שלכם משמעותית. כי איך אומרים? אם אתה לא שם אתה לא קיים.

תנו קפיצה לתיק העבודות שלנו ותוכלו להתרשם ממאות הלקוחות שלנו שנהנים היום מאתרים רווחיים וחווית משתמש ברמה אחרת.

אם אתם כבר בשוונג...

לא כדאי שלפחות תקבלו ייעוץ מקצועי

לפני שאתם קופצים ראש
לג’ונגל שקיים בתחום הדיגיטלי?