אתר מותאם, אתר רספונסיבי והגוגל שביניהם

זמן קריאה משוער: 2 דקות
ביוני 2013, גוגל הודיעה על שינויים שיחולו בדירוגי האתרים במנוע החיפוש, אשר יושפעו מהיותו של אתר רספונסיבי לניידים. עם זאת, השינויים בוששו מלהגיע... ההערכה הייתה שגוגל מאפשרת לבעלי האתרים להתאים את האתרים שלהם לשינוי המתקרב. והנה, הזמן חלף, והשינוי אכן קורה! החל מה– 21 לאפריל 2015, גוגל תיתן עדיפות לאתרי אינטרנט רספונסיביים, והם יקבלו דירוג גבוה יותר במנוע החיפוש הגדול בעולם.

לפני שנצלול למשמעויות, ונבין איך שינוי זה משפיע על המוני אתרים, נבין מה זה בדיוק אתר רספונסיבי ומה ההבדל בינו לבין אתר מותאם:

אתר מותאם הוא אתר אשר הרוחב שלו דינאמי והוא מתאים את הרזולוציה שלו לגודל המסך בו עושה שימוש הגולש. במחשב שולחני האתר יראה בגדול מסוים, ובמסכים אחרים כמו בלפטופ, בטאבלט ובסמארטפון העיצוב יותאם למידת המסך.

אתר רספונסיבי הוא אתר בגרסה סלולרית. מדובר בגרסה פשוטה של אתר האינטרנט המלא, אשר נראית טוב בסמארטפונים ומאפשרת חווית גלישה נוחה וידידותית יותר דרך הטלפון הנייד. לרוב, החוויה הגרפית באתר הרספונסיבי פשוטה יותר מהאתר רגיל, אך כאמור, נותנת מענה מדויק יותר לגולש הסלולרי.

העדכון של גוגל נולד כתוצאה מהשינוי שחל בתרבות הגלישה הגלובלית.
נתוני הגלישה מהנייד עולים מדי שנה, והאחרונים מעידים על כך שכיום כ- 40% מהגולשים גולשים באמצעות הסמארטפונים. גוגל מאמינה שמטרתו של אתר היא לאפשר מענה מדויק ככל שניתן לצורכי הגולש ולהמרה מהירה שלו באתר. כדי להגשים מטרה זו יש ליצור חווית משתמש טובה ומותאמת לגולש.
בחלק גדול מהפעמים האתרים המותאמים לא נותנים מענה מספיק טוב לגולש, מה שיוצר עדיפות ברורה לאתרים הרספונסיביים:

  • מענה מדויק – אתר רספונסיבי נותן מענה מלא לצורכי הגולש הסלולרי. ניווט נוח, נראות ברורה, גישה מהירה לתכנים וכפתורים המותאמים ללחיצת האצבע.
    מענה זה חשוב פי כמה כאשר מדובר באתר מסחר אלקטרוני. במקום מוצרים העומדים בצפיפות זה לצד זה, ומכריחים את הגולש לשנות באופן ידני את רזולוציית התצוגה, ייהנה הגולש ממוצרים המסודרים בצורה ברורה אחד מתחת לשני, ממסכים מותאמים ומדרך פשוטה ונוחה לבצע המרה.
  • חווית גלישה שונה – אתר רספונסיבי יאפשר לעשות שימוש באלמנט הגלישה אליו הורגלו משתמשי הסמארטפונים. המעבר בין מוצרים ובין דפים יכול להתבצע באמצעות תנועת ההחלקה – swipe, המוכרת להם היטב.
  • שימוש נוח וקל בשירותי מובייל ייחודיים – אתר רספונסיבי יאפשר שימוש פשוט וקל באפליקציות המותקנות בנייד: waze, שירותי מיקום, click to call, חיוג אוטומטי למספר הטלפון המפורסם באתר ועוד.
  • פרסום – אתר רספונסיבי יאפשר לשלב בצורה נוחה באנרים פרסומיים באתר ולנצל באופן מלא את שטחי הפרסום בו.

גוגל זיהתה את השינוי ואת העדיפות הברורה שיש לאתרים רספונסיביים על פני אתרים מותאמים, ומה – 21 באפריל 2015 היא תיתן עדיפות ברורה לאתרים אלו.

אם אתם לא רוצים להישאר מאחור ולתת לאתר שלכם לשקוע בארגז החול של גוגל, בטח אם השקעתם בו עבודת קידום אורגני נמרצת, זה הזמן לשדרג אותו וליצור גרסת מובייל.

צרו קשר עוד היום ותנו מענה מדויק, איכותי ומהיר לגולשים שלכם, גם מהנייד.

כי אם אתה לא שם – אתה לא קיים!

אם אתם כבר בשוונג...

לא כדאי שלפחות תקבלו ייעוץ מקצועי

לפני שאתם קופצים ראש
לג’ונגל שקיים בתחום הדיגיטלי?