אתר אותנטי או משהו שכבר ראיתי…

זמן קריאה משוער: 2 דקות
אתר אינטרנט בהתאמה אישית

 

מה ההבדל בין אתר שבונים בעזרת תבניות קיימות לבין אתר ייחודי הבנוי מאפס?

מאז פרוץ הקורונה רבים הבינו שהכול, אבל הכול, נמצא בדיגיטל. בעלי עסקים רבים השכילו לתכנן את הצעד הבא שלהם בחוכמה והבינו שאתר האינטרנט שלהם יכול להוות את חלון הראווה של העסק. אנשים מקבלים החלטות דרך העיניים, בהשפעת הרגש שמעורר אצלם הויז׳ואל, כך שאם תצליחו ליצור אתר שילחץ לקהל היעד שלכם על הכפתורים הנכונים… זכיתם בכל הקופה!

אז אילו אתרים באמת לוחצים על הכפתורים בחליל הנפש של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם?

אתרים ייחודיים שגם יוצרים תחושה של אמינות וגם פונים באופן מדויק אל קהל היעד ומביאים את אחוזי ההמרה הטובים ביותר.

אנשים משתעממים מהר מידי ..
יש לכם בממוצע 8 שניות לתפוס את עיניהם. לא הצלחתם? הם כבר באתר הבא אצל המתחרים שלכם…
כך שמצד אחד האתר חייב למשוך תשומת לב, אבל מצד שני זאת חייבת להיות תשומת לב חיובית, כי גם כתם של קפה על החולצה מושך את המבט, אבל ממש לא יוצר את הרושם שהייתם רוצים. לעומת זאת אתר תדמית טוב הוא כמו חליפה יוקרתית בראיון עבודה שתעיד על רצינות וקפדנות. לכן גם חשוב להשקיע בחלון הראווה של העסק… ולא לבנות אתרי תבנית, להם אני קוראת אתרי העתק-הדבק, שעלולים ליצור רושם של חוסר השקעה.

אז איך בונים אתר שגם מביא לקוחות?


מתחילים באפיון הלקוחות שלכם, מחקר של התחום, הייחודיות של העסק, לאחר מכן יוצרים שרטוט של האתר ורק אחר כך מתחילים לעצב. אתר מותאם אישית יאפשר להנגיש את המידע לקהל היעד המדוייק, למשל באתר של חנות צילום נשאל האם הקהל הוא מקצוענים שמעוניינים במפרט מדוייק של מצלמות, ואולי גם טבלת השוואה אינטראקטיבית בין המצלמות השונות או חובבנים שאפילו מצלמת כיס תספק אותם (ככל הנראה קהל היעד של קשישים שלא משתמשים במצלמה בטלפון).

יתרון נוסף להתאמה אישית טמון במגוון חומרי השיווק השונים שיש לבעל העסק.

לדוגמה יש כאלה שמצלמים עדויות של המלצות בוידאו, ויש את אלה ששמרו מכתבי תודה בכתב יד לא קריא שחייבים להקליד. כלומר כל סוג של המלצה מצריך תצוגה שונה ואילו באתרי תבניות אומרים לך ״זה מה שיש וזהו״, לעומת פלואו מותאם באתר ייחודי.

אתר טוב צריך להיות מסודר ומובן קוגניטיבית, לדוגמה רצוי שצילומים של מוצרים באתר חנות יופיעו באופן אחיד על רקע לבן ובגודל שאתם תוכלו לבחור, מרובע/מלבני או בכלל עיגול.

בהקשר זה אל תשכחו שאחוז גבוה מאוד של גלישה מתבצע מהסלולרי, אז אל תסתפקו ברספונסיביות סטנדרטית שמספקים רוב אתרי התבניות, כי לא תמיד גרפיקה של מסך דסקטופ תיראה טוב בנייד עם התאמה אוטומטית ללא מגע יד מעצב ומתכנת. לעיתים יש להכין 2 עיצובים לפחות עבור המסכים השונים.

טיפ נוסף של ייחודיות הוא צילום אותנטי. חשוב שבאתר שלכם יהיו כמה שפחות תמונות קנויות של דוגמנים בלונדיניים, אלא צילומים של בעל העסק, האוטוריטה. לדוגמה בסטודיו שלנו הלקוחות מקבלים הדרכה איך להצטלם, בין אם מדובר בצילומי אווירה או צילומי תדמית. אנשים עושים עסקים עם אנשים ולכן חשוב להכניס תמונות אותנטיות שבהן אתם מסתכלים ללקוחות שלכם בעיניים… כך תשדרו אמינות ומסר ״אני לוקח אחריות על השירות שאני מספק״.

פרויקט יצירת האתר שלכם חייב להיות מנוהל טוב, לכן תוודאו שמי שסוגר אתכם את האתר מדבר בהלימה אחת עם המעצב והמאפיין ולא סתם עושה העתק הדבק, עם תמונה של אנשים שלוחצים ידיים, אייקון, טקסט לא מקורי ושם זה נגמר. כך שבשוק תוכלו למצוא הצעות אתרים ב- 3000-4000 ש״ח ואפילו 1000 שקל אבל זו לא אותה התוצאה כלל וכלל.

 

אם אתם כבר בשוונג...

לא כדאי שלפחות תקבלו ייעוץ מקצועי

לפני שאתם קופצים ראש
לג’ונגל שקיים בתחום הדיגיטלי?