איך בונים אתר בזום?!

זמן קריאה משוער: 4 דקות
עיצוב אתר

החלטתם שהגיע הזמן להקים אתר לעסק אבל אתם מחכים ש״העניינים עם הקורונה יירגעו קצת״ ותוכלו להיפגש פנים מול פנים עם אנשי המקצוע? עצה שלנו – אל תחכו! לא רק שאם תתעכבו עם המעבר לאונליין – ספק אם יישאר לכם עסק מתפקד, אלא שלפי סקר של Founders Form, שפורסם בכלכליסט, בקרב משרדי ההייטק בארה״ב ובריטניה – 9% הצהירו שלא יפתחו את המשרד בחצי השנה הקרובה לפחות, גם אם הממשלה תקבע שבטוח לעשות זאת מבחינה בריאותית, ו-10% סגרו את המשרדים לצמיתות. 52% מאפשרים עבודה מרחוק עם מגבלות מסוימות ו-31% ללא מגבלות כלל. ו-53% השיבו שהם לא מרגישים צורך לשוב למשרד כלל. כך לדוגמה גוגל דוחה את חזרת העובדים למשרד לספטמבר 21, וגם זה יתבצע באופן היברידי שישלב גם עבודה מהבית במהלך רוב ימי השבוע!

אז למה אלה הממצאים? כי יש גם לימונדה מצוינת שהוכנה מלימוני הקורונה בכל הקשור לעבודה מרחוק והיא מספקת לא מעט יתרונות, שיכולים להקל גם עליכם בתהליך הקמת האתר.

ראשית, קיבלתם מדד חדש שיכול לסנן עבורכם אנשי מקצוע לא מתאימים. חפשו סטודיו שיודע לעבוד מרחוק – כי היכולת הזו מעידה על כמה איכויות משמעותיות של החברה:

מדובר בחברה מעודכנת שנערכה בזמן לשינויים במציאות וכנראה גמישה מספיק לעמוד באתגרים השונים

חברה טכנולוגית שמבינה עניין בדיגיטל ויכולה להציע פתרונות טכנולוגיים מגוונים לצרכים שלכם

אם החברה השכילה לנהל את תהליכי העבודה שלה אונליין ולבסס תקשורת טובה בין העובדים שלה עצמה – סמכו עליה שהיא תוכל לתקשר גם אתכם ולנהל את הפרויקט שלכם בסדר ורצינות הראויים. תקשורת טובה היא מפתח להצלחת התהליך – זה נכון תמיד וזה נכון במיוחד במשימה כמו הקמת אתר, שחייבת להתבצע בשלבים ורצוי שזה יהיה על ידי מקצוענים שמתמחים כל אחד בתחומו, אבל יודעים לתקשר היטב ביניהם ומעודכנים בסטטוס הפרויקט בכל עת.

בשוק קיימים המון כלים לעבודה מרחוק וניהול עבודות צוותיות, החל ממערכות ניהול משימות, שיתוף מסכים וקבצים וכמובן שיחות וידאו. גם אם אתם לא מעריצים גדולים של פגישות בזום, יש בהן יתרונות (ולא, אנחנו לא מדברים על לשבת בפגישה בלי מכנסיים).

קל יותר לקבוע עם כמה משתתפים – לא צריך לצאת מהבית גם אם לא מרגישים הכי טוב, לא צריך לעמוד בפקקים, בלי להירטב בגשם וכו׳.

דווקא בגלל הקושי לשמור על פוקוס והקשבה דרך המסך, כל המשתתפים מודעים לכך ומגיעים מוכנים יותר וממוקדים – יודעים בדיוק על מה יש לדבר ומתמצתים את הנושאים בנקודות, כך שלעיתים פגישות בזום קצרות יותר ויעילות יותר.

שיתוף מסך ותוכנות שונות לתצוגת התוצר שמאפשרות להשאיר הערות במיקומים ספציפיים – מקלות על התצוגה ועל שלבי התיקונים, שניתן לרכז או אף לבצע בלייב מול הלקוח ולקבל פידבק מיידי.

דרך שיחות הזום תקבלו שיעור מעולה בבניית אמון מרחוק – זאת יכולת חשובה שחייבים להתאמן עליה שתשרת אתכם העבודה מול הלקוחות שלכם בעתיד.

 

אז איך לנהל פרויקט של הקמת אתר בזום? מה התהליך?

סטודיו שעובד מרחוק ינהל עבורכם את הפרויקט בשלבים מסודרים, בדיוק באופן שבו כנראה התהליך מחולק אצלו לתת משימות שמחולקות בין העובדים השונים:

  1. תחילה תתבצע פגישת היכרות – גם דרך המסך אפשר להכיר את הלקוח ולהבין את צרכיו וגם את אופיו וטעמו. הלקוח יכול למלא שאלון אודות העסק או לדבר, העיקר שמאפיין האתר – ידע לשאול את השאלות הנכונות, כדי להגדיר היטב את מטרת האתר וקהל היעד.
  2. בשלב הבא ולאחר מחקר שוק מקיף יש ליצור אפיון לאתר – תרשים זרימה של מבנה האתר, אילו עמודים יהיו בו ומה מוביל לאן. המאפיין יכול להציע את המבנה הבסיסי הנכון לאתר, אך רצוי לפתח אותו יחד עמכם כי אתם יודעים אילו חומרים שיווקיים יש לכם ותוכלו לומר מה חשוב לכם להדגיש – והכל בשיחת זום כמובן. שיטה מעולה לבניית אפיון היא שיטת פתקוני ממו שניתן לעשות גם באופן דיגיטלי עם מסך משותף – להזיז, לשנות ולהגיע למבנה הרצוי יחד.
  3. הגענו לשלב העיצוב – לאחר שהמעצב הכיר אתכם, ואולי גם ראה רפרנסים ששלחתם לו מבעוד מועד של דוגמאות שאהבתם באתרים אחרים (לאו דווקא באתר בתחומכם), הוא יפעיל את מטה הקסם וייצור עבורכם אתר מהמם ונוצץ. ואם הוא כמעט מהמם או כמעט נוצץ – תוכלו כאמור להשאיר הערות ובקשות בדיוק במקום הנכון ליד הכפתור הספציפי בעמוד הספציפי.
  4. כעת המתכנת נכנס לפעולה ומקים לתחיה את האתר שתמיד חלמתם עליו וגם לו תוכלו להשאיר הערות או מכתבי תודה.
  5. השלב האחרון הוא הכנסת התכנים וניהול האתר. חברה רצינית תעשה לכם הדרכה, בשיתוף מסך, איך לעדכן את האתר ואיך לקדם אותו בעתיד. ואם החברה היא זו שמכניסה או אף כותבת את התכנים עבורכם – במערכת שיתוף קבצים פשוטה כמו דרופבוקס או גוגל דרייב תוכלו לשתף קבצים בקלות גם אם אתם ״ממש לא טכנולוגיים״.

 

אז קדימה, תבקשו מהילדים שעה של שקט וכנסו לזום, כי שם הכל קורה J

 

אם אתם כבר בשוונג...

לא כדאי שלפחות תקבלו ייעוץ מקצועי

לפני שאתם קופצים ראש
לג’ונגל שקיים בתחום הדיגיטלי?