מאמרים

בחירת שם לעסק

 

בחירת שם לעסק זהו המפגש הראשוני של הלקוח הפוטנציאלי עם העסק שלך הלקוח מגבש עמדה ראשונית לא מבוססת עדיין – אבל חורצת גורלות שם לעסק, או שם למוצר, מעביר עולם שלם של תחושות, ערכים ומסרים שיווקיים במילה אחת או צירוף של 2 מילים בודדות ולכן חשוב לבחור את השם הנכון

למה חשוב לשים לב, ממה צריך להיזהר ואיזה שם יכול רק לפעול לרעתכם, 7 כללים מנחים כל עסק חייב שם. אבל רגע לפני שאתן ממהרים להדפיס כרטיסי ביקור, בואו נדבר קצת על הדברים שיש לשים לב אליהם לפני שבוחרים אותו.

1. קהל יעד לבחירת שם לעסק
נסו להתאים את שם העסק לקהל הלקוחות המיועד, ולענף שבו אתם פועלים
האם העסק פונה לאנשי עסקים? נשים? גברים? או בכלל לקהל דובר אנגלית?
בשנים האחרונות יש נטיה לקרוא לעסקים בשמות באנגלית – מה לעשות שהאותיות הלועזיות משדרות הרבה יותר סטייל ויוקרה?
מותגים עם שמות של עסקים מוכרים באנגלית לדוגמא הם: קסטרו, הוניגמן, אורנג ואיס
אבל דבר חשוב ביותר שאם כבר בחרתם שם באנגלית לעסק והוא פונה לקהל הישראלי תדאגו שלפחות
שהסלוגן יהיה בעברית וישקף את תחום העסק לטובת מי שלא היה קשוב בשיעורי אנגלית בתיכון….
יש מותגים שדווקא שם של מותג באנגלית לא יעשה להם טוב אלא דווקא שם ישראלי שמשדר צליל או ביטוי מקומי
ושורשי לדוגמא חומוס אחלה או טחינה בארקה יעשו את החיבור לקהל היעד לכן לפני שבוחרים בחירת שם לעסק קודם כל רצוי לאפיין את קהל היעד

 

2. עסק של אדם אחד או חברה גדולה?
אם המוצר או השירות שאתם עומדים לספק נשען על יכולות וכישרון יחודי לכם
רצוי מאוד שהשם שלכם יהיה שזור בשם העסק. הדבר מאוד מקובל למשל בתחום האופנה והתכשיטים או
בתחום הדולות והיועצים, כמובן גם שהדבר יקל על אנשים ששמעו עליכם למצוא אתכם בגוגל.
קחו בחשבון שאם אתם חוזים שהעסק יצמח הרבה מעבר לכישרון הייחודי שלכם אולי לא יהיה נכון לקרוא לעסק על שמכם
לכן חשוב מאוד לפני בחירת שם לעסק – חישבו על עתיד העסק ולפי זה קבלו החלטה.

 

3. צרו רשימת שמות ראשונית לבחירת שם לעסק
תתחילו לשרבט על דף רשימה ראשונית של מילים וביטויים שקשורים לתחום הפעילות שלכם, שימו לב שהביטויים שאתם רושמים על הדף ידברו גם אל קהל היעד שלכם וישדרו את הבידול והערך שאתם מיעדים למותג שלכם.
מסלול נוסף למציאת שם המותג הוא בחירת שם משפה זרה המבטא במשמעותו את השם שאנו מחפשים.
השם יכול להיות באנגלית ספרדית, הצרפתית, איטלקית, רוסית וכדומה.
לאחר שרשומים בפניכם הרשימה הראשונית תנסו לעשות צירופים שונים בנוסף חפשו ברשת ובמילונים שמות נרדפים מעניינים שאולי יתנו לכם את השם המיוחל.
וכך תוכלו להגיע לשם לעסק כמו שרציתם.

 

4.בחירת שם העסק צריך לרמז על פועלו
מומלץ ששם העסק ישקף איזשהו מושג לגבי מה החברה עושה. פרט זה גם יעזור ללקוחות למצוא את העסק באינטרנט…
אבל חשוב לא לקרוא לעסק בשם של מילת חיפוש תחרותית לדוגמא השם “פרגולות עץ” משם שה אומנם מאוד ברור
מה העסק עושה אבל אם יכתבו אותו ברשת המדיה הלקוח לא יוכל לזהות אותכם כי כל המתחרים יופיעו בביטוי הזה אם בכלל תופיעו בעמודים הראשונים.
אבל הביטוי “פרגולה בצל” או “פרגולה בגן” גם משקפים מה שהעסק עושה אבל גם מבדל אותו מכל המתחרים בביטוי החיפוש

 

5.בחירת שם לעסק קל לקריאה והגיה
חשוב לבחון מאיזה אותיות הוא מורכב, ציירו את האותיות על דף או הקלידו בוורד צרוף אותיות מעניין יכול להוות את הבסיס לעיצוב הלוגו ונראות המותג.
שימו לב שהשם שבחרתם קריא וקל להגיה, האם השם נכתב כמו ששומעים אותו?
אם בחרתם בשם מותג האנגלית שימו לב שמעברתים אותו יהיה קל לכתוב אותו בשורת החיפוש של גוגל.

 

6. בידקו שהשם העסק שאתם רוצים לא תפוס
שמות טובים בדרך כלל כבר תפוסים, בשלב הראשון כיתבו את שם העסק בגוגל לראות אם יש לכם מתחרים שתפסו את השם אולי אפילו מתחום אחר.
לבדיקה יותר מעמיקה בדקו ברשם החברות שאכן השם פנוי.
אני אישית מכירה חברה שבחרה בשם של עסק ללא בדיקה מקיפה ולאחר שעיצבנו לה את האתר, עלונים,
קטלוגים ותויות למוצרים מתברר שיש חברה אחרת באותו השם בדיוק ובאותו תחום, זהו נזק כספי עצום דבר זה עלול למוטט את העסק…

 

7.בדקו דומיינים פנויים לבחירת שם העסק
כל חברה שמוכרת דומיינים מציעה כלים חינמים לבדיקת דומיינים פנויים ברשת. ומידה והשם שבחרתם לא פנוי רוב האתרים יציעו לכם שמות חילופיים או אותו שם שבחרתם רק עם סיומות שונות.
לסיכום, תקדישו זמן ומחשבה רבה לשם החברה ואם יש לכם תקציב עדיף תמיד להעזר בגורמים מקצועיים.
השם של העסק ילווה אותכם במשך שנים זה ממש כמו לחפש שם לילד רק שפה צריך להתחשב גם ברב גוגל ובעוד מספר פרמטרים חשובים

עוד על עיצוב אתרים >>

כתבות נוספות

עיצוב אתרי אינטרנט לעסקים

עיצוב אתרי אינטרנט למה חשוב שלעסק שלכם יהיה אתר אינטרנט? למה חשוב לפנות למומחה לעיצוב אתר אינטרנט? ואיך מעצבים אתרים ייחודיים בהתאמה אישית? בעידן בו אנו חיים, קידום ושיווק עסקים מגיע ברובו המוחלט מהאינטרנט. כך שעיצוב אתר אינטרנט מעוצב ואיכותי הוא הכרחי לטובת קידום העסק שלכם. אתר אינטרנט מעוצב מאפשר ללקוחות שלכם ולכלל הגולשים ברחבי קרא עוד

אפיון אתר נכון

איך עושים איפיון נכון לבניית אתר אינטרנט?   הרבה פעמים שבאים לבנות אתר הנטיה היא פשוט לאסוף חומרים מכל הבא ליד מבלי לעשות סדר מחשבתי מה בכלל אנחנו רוצים להציג באתר שלנו. אתר הבית שלנו הוא בעצם חלון הראווה של העסק ולכן מסמך אפיון אתר הוא אחד מאבני היסוד לעיצוב ובניית אתרים מוצלחים. כמו שלא קרא עוד

כמה עולה לבנות אתר?

בניית אתרים מחירון – יש כזה דבר? כמה עולה עיצוב אתר?   שאלת השאלות שפותחים עסק חדש היא כמה באמת עולה לבנות אתר? ואחרי שמשוטטים ברחבי האינטרנט יוצאים ממש מבולבלים קשה להבין למה יש פערים כל כך גדולים בין ספק לספק? השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם זה איזה עסק אתם רוצים לפתוח ואיזה קרא עוד

בחירת שם לעסק

בחירת שם לעסק   בחירת שם לעסק זהו המפגש הראשוני של הלקוח הפוטנציאלי עם העסק שלך הלקוח מגבש עמדה ראשונית לא מבוססת עדיין – אבל חורצת גורלות שם לעסק, או שם למוצר, מעביר עולם שלם של תחושות, ערכים ומסרים שיווקיים במילה אחת או צירוף של 2 מילים בודדות ולכן חשוב לבחור את השם הנכון למה חשוב לשים קרא עוד

דף עסקי בפייסבוק

דף עסקי בפייסבוק   אחד הכלים כיום למיתוג העסק הוא בניית דף עסקי בפייסבוק. פייסבוק מציעה לך את האפשרות להקים עמוד עסקי שיש לו קיר בו אפשר להגיב, אלבומי תמונות, ארועים ומידע. בעידן הנוכחי, מיתוג נכון של העסק צריך לכלול בנוסף לאתר הרשמי גם דף עסקי מעוצב בפייסבוק אשר יהיה מעניין, נגיש, נוח וידידותי למשתמש. קרא עוד

עיצוב אתרים

עיצוב אתרים על מנת להביא גולשים רבים לאתר, כדאי להשקיע מחשבה בעיצוב האתר. כיצד ניתן לעשות זאת? אחת הדרכים בהן ניתן לעשות זאת היא להסתכל מה קורה אצל המתחרים. התבוננות אצל המתחרים יכולה לסייע לכם לעצב את האתר שלכם ולגרום לגיוון. אין ספק כי אתר אשר נראה טוב ומעניין יותר יסייע לכם למשוך גולשים. לשאלה קרא עוד

בניית אתרים מותאמים לניידים

בניית אתרים מותאמים לניידים   בשנים האחרונות נראה כי האינטרנט נחשב לאחד הכלים החשובים ביותר אשר מסייעים לשיווק העסק. אם יש לכם עסק, הרי יש חשיבות רבה להשקיע באתר. השקעה באתר הינה השקעה אשר תאפשר לקהל הלקוחות שלכם לראות מי אתם. בעקבות התפתחות הטכנולוגיה, כיום ניתן לעשות שימוש במגמות השונות בשוק ולהתאים אותם להתנהגות הגולשים. קרא עוד

קידום אורגני או ממומן

גוגל הוא המנוע חיפוש המועדף ברוב מוחלט. ועובדה זו תקפה במיוחד לישראל, כ-80% מהישראלים מחוברים לאינטרנט, וכ-80% מהישראלים שמחוברים לאינטרנט משתמשים בגוגל כמנוע החיפוש המרכזי שלהם. כניגשים למנוע החיפוש של גוגל וכותבים מילות חיפוש, ישנם שתי סוגים של תוצאות חיפוש, הראשונה היא התוצאות הממומנות והשנייה היא קרא עוד

לא סתם להיות שם כי צריך

לא סתם להיות שם כי צריך להיות שם ולהשאיר את הרושם הנכון!   עיצוב גרפי נכון הוא המראה המקצועית של העסק. החומרים הגראפיים חייבים להיות חקוקים היטב בראשיהם של לקוחות, ספקים, ועסקים אחרים בצורה הטובה והנכונה ביותר. השפה הויזואלית שמקדמת את השיווק שלך חייבת להיות עקבית ובעלת מראה נקי ומקצועי היוצר אמון אצל הלקוחות דבר קרא עוד

מחקר פלח שוק וניתוחים סטיסטיים

מחקר פלח שוק וניתוחים סטיסטיים     חברת WebtheNet דואגת לבצע מחקר פלח שוק וניתוח קהל יעד עוד לפני הקמת האתר. מחקר שאומר לנו מי הם השחקנים הנוספים בקטגוריה זו? מי הם המתחרים שלכם ומהם היתרונות שלהם? מה נפח השוק אליו פונה האתר? האם האתר שלכם יביא משהו חדשני שאין לאחרים? והשאלה הנשאלת היא… איך אנחנו משכנעים קרא עוד
הצטרפו אלינו