איך עושים איפיון נכון לבניית אתר אינטרנט?

זמן קריאה משוער: 3 דקות
עיצוב אתרים

1 מטרת האתר
השאלה הראשונה בכתיבת איפיון אתר היא ההגדרה של מטרת האתר.
האם המטרה היא חיזוק מותג, לספק אינפורמציה, להציג קטלוג לספקים, חנות עם סליקה ועוד. ניתן להגדיר מטרה ראשית לאתר ומטרות משנה.

2. קהל היעד
לאחר הגדרת מטרות האתר אנחנו ניגשים להגדרת קהלי יעד – למי פונה האתר?
קהל היעד של האתר יכול לגרום לשינוי גדול ביותר בעיצוב האתר…
האם האתר פונה לאנשי עסקים? נשים? גברים? בני נוער? הורים לפעוטות או בכלל לילדים?

השאלות הנשאלות בנוסף הם:

 האם מדובר בגולשים שמכירים את המותג?
האם מדובר בלקוחות קיימים או חדשים החברה שמעוניינים לראות אינפורמציה רלוונטית
 האם מדובר בגולשים חדשים שמטרתנו היא לשווק ביותר אגרסיביות כך שישאירו פרטי יצירת קשר? או האם בכלל מדובר בגולשים מורשים בלבד שיכולים להכנס לאזורים פרטיים.
 לכל אחד מקהלי היעד צריכה להיות באתר התייחסות שונה.
 אתר שפונה לבני נוער לדוגמא לא יהיה מעוצב באותו המידה לחברת הייטק

3. עיצוב האתר
איפיון עיצוב האתר היא נגזרת של טעם אישי מול טרנדים עיצוביים מקובלים לתחומכם.
למרות שלמעצבי האתרים יש את הניסיון, הכישרון וידע עצום בתרבות גלישה אתם כבעלי המותג יכולים לכוון אותם לקו העיצובי שמשקף ביותר את העסק שלכם.
חשוב לקחת בחשבון פריסה וצבעונית ולהתאים אותה לערכי המותג במידה ויש.
במידה ואין וזה עסק בתחילת דרכו או בשלבי מיתוג מחדש רצוי שאותו מעצב שעובד על המיתוג וערכי המותג יהיה מעורב בעיצוב האתר.
מומלץ בישיבת האיפיון להעלות דוגמאות לאתרים שאהבתם אפילו שהם לא בתחומכם ולהסביר מה אהבת שם ובאותו המידה כדאי גם להציג דוגמאות לאתרים שלא אהבתם על מנת שמעצב האתר ימנע מעיצובים שלא מדברים אליכם.

4. איפיון טכנולוגי
פירוט מלא של דרישות הפונקציונליות של האתר כוללות בדרך כלל מספר פרמטרים עיקריים:
על איזה מערכת יבנה האתר? קוד פתוח או קוד סגור?
האם לבעל האתר תהיה גישה לניהול דפי האתר לאחר מספר שעות הדרכה?
האם האופטימיזציה למנועי החיפוש תתבצע ע"י מקדם אתרים או ע"י בעל האתר

דבר חשוב נוסף שחשוב לקחת בחשבון זה הניווט של כל דפי האתר, איך הגולשים יחשפו בצורה קלה לכל הדפים באתר ומה הם יראו בכל שלב ושלב , רצוי לעשות בפגישת האיפיון שירטוט מפורט של מבנה האתר ולקחת בחשבון גם מיקום של חומרי מדיה מול טקסט שיווקי.

5. אפיון שיווקי
האפיון השיווקי נועד על מנת לחשוב על דרכי השיווק באינטרנט, שבהם תשתמשו כדי לשווק את האתר. חשוב שהאפיון יתבצע עוד לפני תחילת בניית האתר, מכיוון שהוא משפיע גם על העיצוב וגם על מרכיבים תכנותיים שישפיעו על הקידום האורגני של האתר בגוגל. על מנת לבנות אתר עם מרכיבי אופטמיזציה מובנים למנועי חיפוש, צריכים לאפיין את מילות המפתח לקידום ועדכון TITLES של האתר H1,H2, קישורים טקסטואליים, FRIENDLY URL וכו'.

חשוב במיוחד לדרוש הכנסת קודי מעקב של גוגל כגון אנליטקס וכלי מנהל אתרים בסיום בניית האתר

לסיכום, תקדישו זמן לשלב אפיון האתר ותעזרו בגורמים מקצועיים. בניית אתר ללא אפיון אתר מדויק, היא כמו בניית בית ללא מפרט.
ככל שתרדו לרזולוציות גבוהות יותר ותתמקדו בפרטים, כך תחסכו זמן וכסף בעתיד.

אם אתם כבר בשוונג...

לא כדאי שלפחות תקבלו ייעוץ מקצועי

לפני שאתם קופצים ראש
לג’ונגל שקיים בתחום הדיגיטלי?