מאמרים

אתר מותאם, אתר רספונסיבי והגוגל שביניהם

 

ביוני 2013, גוגל הודיעה על שינויים שיחולו בדירוגי האתרים במנוע החיפוש, אשר יושפעו מהיותו של אתר רספונסיבי לניידים. עם זאת, השינויים בוששו מלהגיע… ההערכה הייתה שגוגל מאפשרת לבעלי האתרים להתאים את האתרים שלהם לשינוי המתקרב.
והנה, הזמן חלף, והשינוי אכן קורה! החל מה– 21 לאפריל 2015, גוגל תיתן עדיפות לאתרי אינטרנט רספונסיביים, והם יקבלו דירוג גבוה יותר במנוע החיפוש הגדול בעולם.

לפני שנצלול למשמעויות, ונבין איך שינוי זה משפיע על המוני אתרים, נבין מה זה בדיוק אתר רספונסיבי ומה ההבדל בינו לבין אתר מותאם:

אתר מותאם הוא אתר אשר הרוחב שלו דינאמי והוא מתאים את הרזולוציה שלו לגודל המסך בו עושה שימוש הגולש. במחשב שולחני האתר יראה בגדול מסוים, ובמסכים אחרים כמו בלפטופ, בטאבלט ובסמארטפון העיצוב יותאם למידת המסך.
אתר רספונסיבי הוא אתר בגרסה סלולרית. מדובר בגרסה פשוטה של אתר האינטרנט המלא, אשר נראית טוב בסמארטפונים ומאפשרת חווית גלישה נוחה וידידותית יותר דרך הטלפון הנייד. לרוב, החוויה הגרפית באתר הרספונסיבי פשוטה יותר מהאתר רגיל, אך כאמור, נותנת מענה מדויק יותר לגולש הסלולרי.

היתרון של אתרי WebtheNet היא האפשרות לבנות 2 תבניות שונות לאתר ללא הגבלות תכניות עיצוביות!
במחשבים נייחים וניידים האתר יתן לכם עיצוב מרהיב וייחודי ללא שימוש בתבניות מגבילות וכשגולשים שלכם יכנסו ממכשירים ניידים הם יקבלו גירסה שונה לגמרה לאותו אתר.

העדכון של גוגל נולד כתוצאה מהשינוי שחל בתרבות הגלישה הגלובלית.
נתוני הגלישה מהנייד עולים מדי שנה, והאחרונים מעידים על כך שכיום כ- 40% מהגולשים גולשים באמצעות הסמארטפונים. גוגל מאמינה שמטרתו של אתר היא לאפשר מענה מדויק ככל שניתן לצורכי הגולש ולהמרה מהירה שלו באתר. כדי להגשים מטרה זו יש ליצור חווית משתמש טובה ומותאמת לגולש.
בחלק גדול מהפעמים האתרים המותאמים לא נותנים מענה מספיק טוב לגולש, מה שיוצר עדיפות ברורה לאתרים הרספונסיביים:

  • מענה מדויק – אתר רספונסיבי נותן מענה מלא לצורכי הגולש הסלולרי. ניווט נוח, נראות ברורה, גישה מהירה לתכנים וכפתורים המותאמים ללחיצת האצבע.
    מענה זה חשוב פי כמה כאשר מדובר באתר מסחר אלקטרוני. במקום מוצרים העומדים בצפיפות זה לצד זה, ומכריחים את הגולש לשנות באופן ידני את רזולוציית התצוגה, ייהנה הגולש ממוצרים המסודרים בצורה ברורה אחד מתחת לשני, ממסכים מותאמים ומדרך פשוטה ונוחה לבצע המרה.
  • חווית גלישה שונה – אתר רספונסיבי יאפשר לעשות שימוש באלמנט הגלישה אליו הורגלו משתמשי הסמארטפונים. המעבר בין מוצרים ובין דפים יכול להתבצע באמצעות תנועת ההחלקה – swipe, המוכרת להם היטב.
  • שימוש נוח וקל בשירותי מובייל ייחודיים – אתר רספונסיבי יאפשר שימוש פשוט וקל באפליקציות המותקנות בנייד: waze, שירותי מיקום, click to call, חיוג אוטומטי למספר הטלפון המפורסם באתר ועוד.
  • פרסום – אתר רספונסיבי יאפשר לשלב בצורה נוחה באנרים פרסומיים באתר ולנצל באופן מלא את שטחי הפרסום בו.

 

אז איך יודעים שגוגל מזהה את האתר שלכם כרספונסיבי?

גוגל זיהתה את השינוי ואת העדיפות הברורה שיש לאתרים רספונסיביים על פני אתרים מותאמים, ומה – 21 באפריל 2015 היא תיתן עדיפות ברורה לאתרים אלו.

השינוי בהעדפות של גוגל מדבר בעיקר לאתרים שמקודמים בביטוי מפתח תחרותיים, כל העמודים הראשונים שגוגל ימצא לכם בעמוד הראשון בחיפושים מהנייד יוקדשו לאתרים רספונסיביים בלבד!
כלומר אם יש לכם 1000 כניסות בחודש מהאתר ו- 50% נכנסים מהנייד במידה ולא ביצעתם את ההתאמה, החל מחודש אפריל תוכלו להיפרד מ- 500 גולשים רלוונטים שחיפשו את השירות שלכם 🙁

מי שיבצע את השינוי בזמן יקבל עדיפות על המתחרים שלו שנרדמו בשמירה ואף יעלה בדירוגים של גוגל

אז אם אתם לא רוצים להישאר מאחור ולתת לאתר שלכם לשקוע בארגז החול של גוגל, בטח אם השקעתם בו עבודת קידום אורגני נמרצת, זה הזמן לשדרג אותו וליצור גרסת מובייל.

צרו קשר עוד היום ותנו מענה מדויק, איכותי ומהיר לגולשים שלכם, גם מהנייד!
כי אם אתה לא שם – אתה לא קיים!

 

כתבות נוספות

עיצוב אתרי אינטרנט לעסקים

עיצוב אתרי אינטרנט למה חשוב שלעסק שלכם יהיה אתר אינטרנט? למה חשוב לפנות למומחה לעיצוב אתר אינטרנט? ואיך מעצבים אתרים ייחודיים בהתאמה אישית? בעידן בו אנו חיים, קידום ושיווק עסקים מגיע ברובו המוחלט מהאינטרנט. כך שעיצוב אתר אינטרנט מעוצב ואיכותי הוא הכרחי לטובת קידום העסק שלכם. אתר אינטרנט מעוצב מאפשר ללקוחות שלכם ולכלל הגולשים ברחבי קרא עוד

אפיון אתר נכון

איך עושים איפיון נכון לבניית אתר אינטרנט?   הרבה פעמים שבאים לבנות אתר הנטיה היא פשוט לאסוף חומרים מכל הבא ליד מבלי לעשות סדר מחשבתי מה בכלל אנחנו רוצים להציג באתר שלנו. אתר הבית שלנו הוא בעצם חלון הראווה של העסק ולכן מסמך אפיון אתר הוא אחד מאבני היסוד לעיצוב ובניית אתרים מוצלחים. כמו שלא קרא עוד

כמה עולה לבנות אתר?

בניית אתרים מחירון – יש כזה דבר? כמה עולה עיצוב אתר?   שאלת השאלות שפותחים עסק חדש היא כמה באמת עולה לבנות אתר? ואחרי שמשוטטים ברחבי האינטרנט יוצאים ממש מבולבלים קשה להבין למה יש פערים כל כך גדולים בין ספק לספק? השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם זה איזה עסק אתם רוצים לפתוח ואיזה קרא עוד

בחירת שם לעסק

בחירת שם לעסק   בחירת שם לעסק זהו המפגש הראשוני של הלקוח הפוטנציאלי עם העסק שלך הלקוח מגבש עמדה ראשונית לא מבוססת עדיין – אבל חורצת גורלות שם לעסק, או שם למוצר, מעביר עולם שלם של תחושות, ערכים ומסרים שיווקיים במילה אחת או צירוף של 2 מילים בודדות ולכן חשוב לבחור את השם הנכון למה חשוב לשים קרא עוד

דף עסקי בפייסבוק

דף עסקי בפייסבוק   אחד הכלים כיום למיתוג העסק הוא בניית דף עסקי בפייסבוק. פייסבוק מציעה לך את האפשרות להקים עמוד עסקי שיש לו קיר בו אפשר להגיב, אלבומי תמונות, ארועים ומידע. בעידן הנוכחי, מיתוג נכון של העסק צריך לכלול בנוסף לאתר הרשמי גם דף עסקי מעוצב בפייסבוק אשר יהיה מעניין, נגיש, נוח וידידותי למשתמש. קרא עוד

עיצוב אתרים

עיצוב אתרים על מנת להביא גולשים רבים לאתר, כדאי להשקיע מחשבה בעיצוב האתר. כיצד ניתן לעשות זאת? אחת הדרכים בהן ניתן לעשות זאת היא להסתכל מה קורה אצל המתחרים. התבוננות אצל המתחרים יכולה לסייע לכם לעצב את האתר שלכם ולגרום לגיוון. אין ספק כי אתר אשר נראה טוב ומעניין יותר יסייע לכם למשוך גולשים. לשאלה קרא עוד

בניית אתרים מותאמים לניידים

בניית אתרים מותאמים לניידים   בשנים האחרונות נראה כי האינטרנט נחשב לאחד הכלים החשובים ביותר אשר מסייעים לשיווק העסק. אם יש לכם עסק, הרי יש חשיבות רבה להשקיע באתר. השקעה באתר הינה השקעה אשר תאפשר לקהל הלקוחות שלכם לראות מי אתם. בעקבות התפתחות הטכנולוגיה, כיום ניתן לעשות שימוש במגמות השונות בשוק ולהתאים אותם להתנהגות הגולשים. קרא עוד

קידום אורגני או ממומן

גוגל הוא המנוע חיפוש המועדף ברוב מוחלט. ועובדה זו תקפה במיוחד לישראל, כ-80% מהישראלים מחוברים לאינטרנט, וכ-80% מהישראלים שמחוברים לאינטרנט משתמשים בגוגל כמנוע החיפוש המרכזי שלהם. כניגשים למנוע החיפוש של גוגל וכותבים מילות חיפוש, ישנם שתי סוגים של תוצאות חיפוש, הראשונה היא התוצאות הממומנות והשנייה היא קרא עוד

לא סתם להיות שם כי צריך

לא סתם להיות שם כי צריך להיות שם ולהשאיר את הרושם הנכון!   עיצוב גרפי נכון הוא המראה המקצועית של העסק. החומרים הגראפיים חייבים להיות חקוקים היטב בראשיהם של לקוחות, ספקים, ועסקים אחרים בצורה הטובה והנכונה ביותר. השפה הויזואלית שמקדמת את השיווק שלך חייבת להיות עקבית ובעלת מראה נקי ומקצועי היוצר אמון אצל הלקוחות דבר קרא עוד

מחקר פלח שוק וניתוחים סטיסטיים

מחקר פלח שוק וניתוחים סטיסטיים     חברת WebtheNet דואגת לבצע מחקר פלח שוק וניתוח קהל יעד עוד לפני הקמת האתר. מחקר שאומר לנו מי הם השחקנים הנוספים בקטגוריה זו? מי הם המתחרים שלכם ומהם היתרונות שלהם? מה נפח השוק אליו פונה האתר? האם האתר שלכם יביא משהו חדשני שאין לאחרים? והשאלה הנשאלת היא… איך אנחנו משכנעים קרא עוד
הצטרפו אלינו