מאמרים

איך עושים איפיון נכון לבניית אתר אינטרנט?

 

הרבה פעמים שבאים לבנות אתר הנטיה היא פשוט לאסוף חומרים מכל הבא ליד מבלי לעשות סדר מחשבתי מה בכלל אנחנו רוצים להציג באתר שלנו.
אתר הבית שלנו הוא בעצם חלון הראווה של העסק ולכן מסמך אפיון אתר הוא אחד מאבני היסוד לעיצוב ובניית אתרים מוצלחים. כמו שלא תחיל בבניית בית ללא תוכנית כך לא נבנה אתר ללא איפיון מסודר שיחסוך לנו הרבה זמן וכסף.

 

1 מטרת האתר
השאלה הראשונה בכתיבת איפיון אתר היא ההגדרה של מטרת האתר.
האם המטרה היא חיזוק מותג, לספק אינפורמציה, להציג קטלוג לספקים, חנות עם סליקה ועוד. ניתן להגדיר מטרה ראשית לאתר ומטרות משנה.

 

2. קהל היעד
לאחר הגדרת מטרות האתר אנחנו ניגשים להגדרת קהלי יעד – למי פונה האתר?
קהל היעד של האתר יכול לגרום לשינוי גדול ביותר בעיצוב האתר…
האם האתר פונה לאנשי עסקים? נשים? גברים? בני נוער? הורים לפעוטות או בכלל לילדים?

השאלות הנשאלות בנוסף הם:
 האם מדובר בגולשים שמכירים את המותג?
 האם מדובר בלקוחות קיימים או חדשים החברה שמעונינים לראות אינפורמציה רלוונטית
 האם מדובר בגולשים חדשים שמטרתנו היא לשווק ביותר אגרסיביות כך שישאירו פרטי יצירת קשר? או האם בכלל מדובר בגולשים מורשים בלבד שיכולים להכנס לאזורים פרטיים.
 לכל אחד מקהלי היעד צריכה להיות באתר התייחסות שונה.
 אתר שפונה לבני נוער לדוגמא לא יהיה מעוצב באותו המידה לחברת הייטק

 

3. עיצוב האתר
איפיון עיצוב האתר היא נגזרת של טעם אישי מול טרנדים עיצוביים מקובלים לתחומכם.
למרות שלמעצבי האתרים יש את הניסיון, הכישרון וידע עצום בתרבות גלישה אתם כבעלי המותג יכולים לכוון אותם לקו העיצובי שמשקף ביותר את העסק שלכם.
חשוב לקחת בחשבון פריסה וצבעונית ולהתאים אותה לערכי המותג במידה ויש.
במידה ואין וזה עסק בתחילת דרכו או בשלבי מיתוג מחדש רצוי שאותו מעצב שעובד על המיתוג וערכי המותג יהיה מעורב בעיצוב האתר.
מומלץ בישיבת האיפיון להעלות דוגמאות לאתרים שאהבתם אפילו שהם לא בתחומכם ולהסביר מה אהבת שם ובאותו המידה כדאי גם להציג דוגמאות לאתרים שלא אהבתם על מנת שמעצב האתר ימנע מעיצובים שלא מדברים אליכם.

 

4. איפיון טכנולוגי
פירוט מלא של דרישות הפונקציונליות של האתר כוללות בדרך כלל מספר פרמטרים עיקריים:
על איזה מערכת יבנה האתר? קוד פתוח או קוד סגור?
האם לבעל האתר תהיה גישה לניהול דפי האתר לאחר מספר שעות הדרכה?
האם האופטימיזציה למנועי החיפוש תתבצע ע"י מקדם אתרים או ע"י בעל האתר

דבר חשוב נוסף שחשוב לקחת בחשבון זה הניווט של כל דפי האתר, איך הגולשים יחשפו בצורה קלה לכל הדפים באתר ומה הם יראו בכל שלב ושלב , רצוי לעשות בפגישת האיפיון שירטוט מפורט של מבנה האתר ולקחת בחשבון גם מיקום של חומרי מדיה מול טקסט שיווקי.

 

5. אפיון שיווקי
האפיון השיווקי נועד על מנת לחשוב על דרכי השיווק באינטרנט, שבהם תשתמשו כדי לשווק את האתר. חשוב שהאפיון יתבצע עוד לפני תחילת בניית האתר, מכיוון שהוא משפיע גם על העיצוב וגם על מרכיבים תכנותיים שישפיעו על הקידום האורגני של האתר בגוגל. על מנת לבנות אתר עם מרכיבי אופטמיזציה מובנים למנועי חיפוש, צריכים לאפיין את מילות המפתח לקידום ועדכון TITLES של האתר H1,H2, קישורים טקסטואליים, FRIENDLY URL וכו'.

חשוב במיוחד לדרוש הכנסת קודי מעקב של גוגל כגון אנליטקס וכלי מנהל אתרים בסיום בניית האתר

 

לסיכום, תקדישו זמן לשלב אפיון האתר ותעזרו בגורמים מקצועיים. בניית אתר ללא אפיון אתר מדויק, היא כמו בניית בית ללא מפרט.
ככל שתרדו לרזולוציות גבוהות יותר ותתמקדו בפרטים, כך תחסכו זמן וכסף בעתיד.

המאמר נכתב ע"י חגית דמתי מעצבת אתרים

 

כתבות נוספות

אפיון אתר נכון

איך עושים איפיון נכון לבניית אתר אינטרנט?   הרבה פעמים שבאים לבנות אתר הנטיה היא פשוט לאסוף חומרים מכל הבא ליד מבלי לעשות סדר מחשבתי מה בכלל אנחנו רוצים להציג באתר שלנו. אתר הבית שלנו הוא בעצם חלון הראווה של העסק ולכן מסמך אפיון אתר הוא אחד מאבני היסוד לעיצוב ובניית אתרים מוצלחים. כמו שלא קרא עוד

כמה עולה לבנות אתר?

בניית אתרים מחירון – יש כזה דבר? כמה עולה עיצוב אתר?   שאלת השאלות שפותחים עסק חדש היא כמה באמת עולה לבנות אתר? ואחרי שמשוטטים ברחבי האינטרנט יוצאים ממש מבולבלים קשה להבין למה יש פערים כל כך גדולים בין ספק לספק? השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם זה איזה עסק אתם רוצים לפתוח ואיזה קרא עוד

בחירת שם לעסק

בחירת שם לעסק   בחירת שם לעסק זהו המפגש הראשוני של הלקוח הפוטנציאלי עם העסק שלך הלקוח מגבש עמדה ראשונית לא מבוססת עדיין – אבל חורצת גורלות שם לעסק, או שם למוצר, מעביר עולם שלם של תחושות, ערכים ומסרים שיווקיים במילה אחת או צירוף של 2 מילים בודדות ולכן חשוב לבחור את השם הנכון למה חשוב לשים קרא עוד

דף עסקי בפייסבוק

דף עסקי בפייסבוק   אחד הכלים כיום למיתוג העסק הוא בניית דף עסקי בפייסבוק. פייסבוק מציעה לך את האפשרות להקים עמוד עסקי שיש לו קיר בו אפשר להגיב, אלבומי תמונות, ארועים ומידע. בעידן הנוכחי, מיתוג נכון של העסק צריך לכלול בנוסף לאתר הרשמי גם דף עסקי מעוצב בפייסבוק אשר יהיה מעניין, נגיש, נוח וידידותי למשתמש. קרא עוד

עיצוב אתרים

עיצוב אתרים על מנת להביא גולשים רבים לאתר, כדאי להשקיע מחשבה בעיצוב האתר. כיצד ניתן לעשות זאת? אחת הדרכים בהן ניתן לעשות זאת היא להסתכל מה קורה אצל המתחרים. התבוננות אצל המתחרים יכולה לסייע לכם לעצב את האתר שלכם ולגרום לגיוון. אין ספק כי אתר אשר נראה טוב ומעניין יותר יסייע לכם למשוך גולשים. לשאלה קרא עוד

בניית אתרים מותאמים לניידים

בניית אתרים מותאמים לניידים   בשנים האחרונות נראה כי האינטרנט נחשב לאחד הכלים החשובים ביותר אשר מסייעים לשיווק העסק. אם יש לכם עסק, הרי יש חשיבות רבה להשקיע באתר. השקעה באתר הינה השקעה אשר תאפשר לקהל הלקוחות שלכם לראות מי אתם. בעקבות התפתחות הטכנולוגיה, כיום ניתן לעשות שימוש במגמות השונות בשוק ולהתאים אותם להתנהגות הגולשים. קרא עוד

קידום אורגני או ממומן

גוגל הוא המנוע חיפוש המועדף ברוב מוחלט. ועובדה זו תקפה במיוחד לישראל, כ-80% מהישראלים מחוברים לאינטרנט, וכ-80% מהישראלים שמחוברים לאינטרנט משתמשים בגוגל כמנוע החיפוש המרכזי שלהם. כניגשים למנוע החיפוש של גוגל וכותבים מילות חיפוש, ישנם שתי סוגים של תוצאות חיפוש, הראשונה היא התוצאות הממומנות והשנייה היא קרא עוד

לא סתם להיות שם כי צריך

לא סתם להיות שם כי צריך להיות שם ולהשאיר את הרושם הנכון!   עיצוב גרפי נכון הוא המראה המקצועית של העסק. החומרים הגראפיים חייבים להיות חקוקים היטב בראשיהם של לקוחות, ספקים, ועסקים אחרים בצורה הטובה והנכונה ביותר. השפה הויזואלית שמקדמת את השיווק שלך חייבת להיות עקבית ובעלת מראה נקי ומקצועי היוצר אמון אצל הלקוחות דבר קרא עוד

מחקר פלח שוק וניתוחים סטיסטיים

מחקר פלח שוק וניתוחים סטיסטיים     חברת WebtheNet דואגת לבצע מחקר פלח שוק וניתוח קהל יעד עוד לפני הקמת האתר. מחקר שאומר לנו מי הם השחקנים הנוספים בקטגוריה זו? מי הם המתחרים שלכם ומהם היתרונות שלהם? מה נפח השוק אליו פונה האתר? האם האתר שלכם יביא משהו חדשני שאין לאחרים? והשאלה הנשאלת היא… איך אנחנו משכנעים קרא עוד

אתר מותאם, אתר רספונסיבי והגוגל שביניהם

אתר מותאם, אתר רספונסיבי והגוגל שביניהם   ביוני 2013, גוגל הודיעה על שינויים שיחולו בדירוגי האתרים במנוע החיפוש, אשר יושפעו מהיותו של אתר רספונסיבי לניידים. עם זאת, השינויים בוששו מלהגיע… ההערכה הייתה שגוגל מאפשרת לבעלי האתרים להתאים את האתרים שלהם לשינוי המתקרב. והנה, הזמן חלף, והשינוי אכן קורה! החל מה– 21 לאפריל 2015, גוגל תיתן קרא עוד
הצטרפו אלינו