אפיון אתרים

איך עושים איפיון נכון לבניית אתר אינטרנט?

 

הרבה פעמים שבאים לבנות אתר הנטיה היא פשוט לאסוף חומרים מכל הבא ליד מבלי לעשות סדר מחשבתי מה בכלל אנחנו רוצים להציג באתר שלנו.
אתר הבית שלנו הוא בעצם חלון הראווה של העסק ולכן מסמך אפיון אתר הוא אחד מאבני היסוד לעיצוב ובניית אתרים מוצלחים. כמו שלא תחיל בבניית בית ללא תוכנית כך לא נבנה אתר ללא איפיון מסודר שיחסוך לנו הרבה זמן וכסף.

 

1 מטרת האתר
השאלה הראשונה בכתיבת איפיון אתר היא ההגדרה של מטרת האתר.
האם המטרה היא חיזוק מותג, לספק אינפורמציה, להציג קטלוג לספקים, חנות עם סליקה ועוד. ניתן להגדיר מטרה ראשית לאתר ומטרות משנה.

 

2. קהל היעד
לאחר הגדרת מטרות האתר אנחנו ניגשים להגדרת קהלי יעד – למי פונה האתר?
קהל היעד של האתר יכול לגרום לשינוי גדול ביותר בעיצוב האתר…
האם האתר פונה לאנשי עסקים? נשים? גברים? בני נוער? הורים לפעוטות או בכלל לילדים?

השאלות הנשאלות בנוסף הם:
 האם מדובר בגולשים שמכירים את המותג?
 האם מדובר בלקוחות קיימים או חדשים החברה שמעונינים לראות אינפורמציה רלוונטית
 האם מדובר בגולשים חדשים שמטרתנו היא לשווק ביותר אגרסיביות כך שישאירו פרטי יצירת קשר? או האם בכלל מדובר בגולשים מורשים בלבד שיכולים להכנס לאזורים פרטיים.
 לכל אחד מקהלי היעד צריכה להיות באתר התייחסות שונה.
 אתר שפונה לבני נוער לדוגמא לא יהיה מעוצב באותו המידה לחברת הייטק

 

3. עיצוב האתר
איפיון עיצוב האתר היא נגזרת של טעם אישי מול טרנדים עיצוביים מקובלים לתחומכם.
למרות שלמעצבי האתרים יש את הניסיון, הכישרון וידע עצום בתרבות גלישה אתם כבעלי המותג יכולים לכוון אותם לקו העיצובי שמשקף ביותר את העסק שלכם.
חשוב לקחת בחשבון פריסה וצבעונית ולהתאים אותה לערכי המותג במידה ויש.
במידה ואין וזה עסק בתחילת דרכו או בשלבי מיתוג מחדש רצוי שאותו מעצב שעובד על המיתוג וערכי המותג יהיה מעורב בעיצוב האתר.
מומלץ בישיבת האיפיון להעלות דוגמאות לאתרים שאהבתם אפילו שהם לא בתחומכם ולהסביר מה אהבת שם ובאותו המידה כדאי גם להציג דוגמאות לאתרים שלא אהבתם על מנת שמעצב האתר ימנע מעיצובים שלא מדברים אליכם.

 

4. איפיון טכנולוגי
פירוט מלא של דרישות הפונקציונליות של האתר כוללות בדרך כלל מספר פרמטרים עיקריים:
על איזה מערכת יבנה האתר? קוד פתוח או קוד סגור?
האם לבעל האתר תהיה גישה לניהול דפי האתר לאחר מספר שעות הדרכה?
האם האופטימיזציה למנועי החיפוש תתבצע ע"י מקדם אתרים או ע"י בעל האתר

דבר חשוב נוסף שחשוב לקחת בחשבון זה הניווט של כל דפי האתר, איך הגולשים יחשפו בצורה קלה לכל הדפים באתר ומה הם יראו בכל שלב ושלב , רצוי לעשות בפגישת האיפיון שירטוט מפורט של מבנה האתר ולקחת בחשבון גם מיקום של חומרי מדיה מול טקסט שיווקי.

 

5. אפיון שיווקי
האפיון השיווקי נועד על מנת לחשוב על דרכי השיווק באינטרנט, שבהם תשתמשו כדי לשווק את האתר. חשוב שהאפיון יתבצע עוד לפני תחילת בניית האתר, מכיוון שהוא משפיע גם על העיצוב וגם על מרכיבים תכנותיים שישפיעו על הקידום האורגני של האתר בגוגל. על מנת לבנות אתר עם מרכיבי אופטמיזציה מובנים למנועי חיפוש, צריכים לאפיין את מילות המפתח לקידום ועדכון TITLES של האתר H1,H2, קישורים טקסטואליים, FRIENDLY URL וכו'.

חשוב במיוחד לדרוש הכנסת קודי מעקב של גוגל כגון אנליטקס וכלי מנהל אתרים בסיום בניית האתר

אפיון אתרים מקצועי

מה החשיבות של אפיון אתרים מקצועי?

בעלי עסקים רבים אינם מבינים את המשמעות והחשיבות הרבה העומדים מאחורי אפיון אתרים מקצועי. מדוע לא מומלץ להתחיל את התהליך אצל מעצב האתרים? ומה למעשה החשיבות של אפיון מקצועי? את כל אלה ועוד נסביר במאמר הבא.

אפיון אתרים הוא ללא ספק השלב החשוב והמשמעותי ביותר, בתהליך עיצוב ובניית אתרים. האפיון הוא הלב הפועם מאחורי בניית אתר ומשפיע ישירות על מספר תחומים, בהם: חוויית המשתמש, מידת בולטות מול המתחרים שלכם וזכירות- עד כמה הגולשים באתר שלכם יזכרו אתכם ואת האתר שלכם בשעת הצורך ויידעו לחזור אליו בבוא העת.

אפיון אתרים מקצועי יתבצע על ידי מומחה לחוויית משתמש ובעל נגיעה לעולם עיצוב האתרים ועיצוב לדיגיטל. תהליך האפיון עורך כמה שלבים, אך הוא מקיף ויסודי מאוד, כך שלאחריו ניתן יהיה להתחיל לעצב את האתר שלכם.

סדר שלבי התהליך חשוב ורלוונטי, לכן חשוב שלא לוותר על אף שלב בדרך ולעבוד בצורה יסודית ובהירה:

  1. היכרות עם המותג

נכיר את המותג שלכם, אתם האנשים העומדים מאחוריו, מה החזון ומהי המטרה המרכזית לשמה התכנסנו. נבין מהו המוצר או השירות העיקריים שלכם? מי הוא הקהל העיקרי שלכם? וכמובן מהי משאלת הלב שלכם כבעלי עסק? איך הייתם רוצים לראות את האתר שלכם?

  1. ניתוח שוק והיכרות עם המתחרים

לאחר שהבנו מי אתם ומהן החוזקות של המותג שלכם, חשוב מאוד להכיר את התחרות הקיימת בשוק. מול מי אנחנו עומדים כרגע ומה יש להם להציע? נלמד מהן החוזקות של המתחרים שלכם ונלמד מהן, נכיר את החולשות שלהם ונדע להשתפר גם שם. מלבד לחוזקות וחולשות, נכיר את האתרים של המתחרים, נבין כיצד הם בנו את האתרים שלהם ויתרה מכך נלמד היכן הם טעו והיכן אתם יכולים לעשות טוב יותר! מחקר שוק איכותי כחלק מאפיון אתרים מקצועי, הוא הכרחי וחשוב להצלחת האתר. אל תתביישו בעובדה שאתם "מציצים למתחרים", תהיו בטוחים שזה חלק מהתהליך וכך כולם עובדים.

  1. הגדרת אסטרטגיה והצבת יעדים

לאחר שניתחנו מי אתם ומי הם המתחרים שלכם, הגיעה העת להציב מטרות ויעדים שיובילו אתכם ואותנו יחד להצלחה. נתכנן מהם הצעדים השיווקיים שנעשה יחד ונתכנן את סדר הפעולות הנכון שיקדם אתכם לאתר מושלם בזמן הקצר ביותר ועם התוצאה המוצלחת ביותר. כחלק משלב זה, נגדיר לוחות זמנים ריאליים ונתקדם צעד צעד להצלחה.

  1. בניית זרימת האתר והיררכיית העמודים באתר

אפיון אתרים מקצועי יכלול בין היתר עיצוב תרשים זרימה חכם של מבנה האתר שלכם. חלוקה למחלקות רלוונטיות, פריסה לעמודי תוכן ומוצרים, אודות, תיקי עבודות, סל קניות ועוד… נדאג שהזרימה בתוך האתר תהיה אינטואיטיבית ככל הניתן ותאפשר לגולשים חוויה נוחה וזורמת, כך שיוכלו למצוא בזריזות את מה שהם מחפשים ויישארו עם טעם כל כך טוב, כך שהם ישמחו לשוב ולבקר באתר שלכם במועד אחר.

  1. עיצוב האתר וחוויית המשתמש

היתרון המשמעותי שלנו ב-webthenet הוא השילוב האידאלי והחשוב כל כך של אפיון אתרים מקצועי לצד עיצוב בניית אתרים. בצורה זו תוכלו להיות בטוחים שכל האפיון שעשיתם יתממש הצורה הטובה ביותר, כי אותם אנשים לוקחים בו חלק. החל מהשלב הזה אפשר להגיד שיש מה לראות, נתחיל לקבל מושג על העיצוב, לשלוח סקיצות ראשוניות ולהבין מה אתם אוהבים, במסגרת הדרישות והעקרונות שהצבנו לעצמנו בתחילת הדרך. נתחיל לדבר בשפה של המותג שלכם ולעבור יחד אתכם את החוויה שיעבור הגולש בבוא העת. כל מסך, כל כפתור וכל תמונה, הם חלק אינטגרלי משמעותי בחוויית המשתמש ובאפיון אתרים מקצועי, כפי שעשינו יחד אתכם. נבין יחדיו מהו מקומה של כל תמונה ומדוע? מה המשמעות של לחצן או טופס להשארת פרטים, דווקא באזור הזה ועוד.

כשמגיעים לשלב בו אתר אינטרנט מקצועי ומעוצב כהלכה, הוא הדבר היחיד שחסר לעסק שלכם על מנת לפרוץ קדימה בצעדי ענק, כדאי שתפעלו נכון. בעלי עסקים רבים נוטים לחשוש מההוצאות הכרוכות האפיון אתרים מקצועי וכן בעיצוב ובניית אתרים ולכן, הם ממהרים לפנות לבעלי המקצוע הדורשים סכומים נמוכים יותר או לפלטפורמות ומערכות סגורות, המעצבות בתבניות.

החיסרון של מערכות סגורות הוא המוגבלות הקיימת שאפשרויות בעיצוביות וכן בהעברת האתר ביום מן הימים לפלטפורמה אחרת ושרת אחר. בניית אתר במערכת קוד פתוח לדוגמת WORDPRESS מאפשרת אין ספור אפשרויות עיצוביות ואפילו בניית תבנית מותאמת אישית לאתר שלכם.

Webthenet מציעים לכם אפיון אתרים מקצועי ועיצוב מותאם אישית ברמה המקצועית הגבוהה ביותר. כזו שתקפיץ את העסק שלכם למעלה ותגביר את ההכנסות שלכם משמעותית. כי איך אומרים? אם אתה לא שם אתה לא קיים.

תנו קפיצה לתיק העבודות שלנו ותוכלו להתרשם ממאות הלקוחות שלנו שנהנים היום מאתרים רווחיים וחווית משתמש ברמה אחרת.

לסיכום, תקדישו זמן לשלב אפיון האתר ותעזרו בגורמים מקצועיים. בניית אתר ללא אפיון אתר מדויק, היא כמו בניית בית ללא מפרט.
ככל שתרדו לרזולוציות גבוהות יותר ותתמקדו בפרטים, כך תחסכו זמן וכסף בעתיד.

הצטרפו אלינו